Nincs termék a kosárban
Vissza a termékekhezNincs termék a kosárban
Vissza a termékekhez1. Szolgáltató
Tájékoztatjuk, hogy jelen webhelyet a
Codefusion Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Codefusion Kft.
Cégjegyzékszám: 03-09-134520 – Kecskemét Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 29021194-1-03
Székhely: 6352 Fajsz, Rákóczi utca 30.
Üzleti tevékenység helye: 6352 Fajsz, Rákóczi utca 30.
E-mail cím: [email protected]
Webhely: https://1jatekbolt.hu/
(a továbbiakban: Szolgáltató) üzemelteti.
Jelen webhely:
Főoldal
internetcímen elérhető webhely, az azon elérhető weboldalak és aloldalak.
2. Hibás teljesítés
A vállalkozás hibásan teljesít, ha a szolgáltatás vagy a termék a teljesítés időpontjában
nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi
követelményeknek.
Nem teljesít hibásan a vállalkozás, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte,
vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül az Ön által felismert hiba már
a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba
jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon
belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.
3. Kellékszavatosság
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső
esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét,
hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő
egy év.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után
azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
4. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – 3. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított
két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval
szemben érvényesítheti.
5. Jótállás
Hibás teljesítés esetén a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra
vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) alapján a Szolgáltató
jótállásra köteles, az általa értékesített 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozó tartós fogyasztási cikkek tekintetében. A tartós fogyasztási cikkek felsorolását a
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza (a rendelet mindenkor hatályos
szövegét eléri a következő linken: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor).
Az ezeken kívül eső termékek esetében nem áll fenn a jogszabály szerinti kötelező
jótállási kötelezettség.
A jótállás időtartama:
– 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,
– 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
– 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
A jótállási határidő a termék az Ön részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést
a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha Ön a terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a
jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt Ön a fogyasztási cikket a hiba miatt
rendeltetésszerűen nem használhatta.
Amennyiben a megvásárolt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozó új tartós fogyasztási cikk, és a törvény által előírt kötelező jótállás időtartama
alatt a vásárolt termék meghibásodik, Ön ugyanazokat az igényeket érvényesítheti a
Szolgáltatóval szemben, amelyeket a kellékszavatosság esetében. Így lehetősége van – a
fentebb “Kellékszavatosság” alcím alatt írt sorrend szerint – kijavítást, kicserélést vagy
árleszállítást kérni, illetve elállni a szerződéstől.
Amennyiben egy megvásárolt termékre van jótállás, akkor a szavatossági jogok és a
jótállásból eredő jogosultságok párhuzamosan érvényesíthetők.
Ön a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jótállási igény jótállási jegy bemutatásával érvényesíthető, nem feltétel a felbontott
csomagolás visszaszolgáltatása.
Amennyiben Szolgáltató elmulasztja a jótállási jegyet átadni Önnek, Ön a vásárlásról
szóló bizonylat (számla vagy nyugta) bemutatásával gyakorolhatja jogait.
Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Kifejezett írásbeli kötelezettségvállalás hiányában Szolgáltató nem garantálja, hogy az
áru bármely, az Ön által elérni kívánt speciális célra alkalmas. Szolgáltatónak jogában áll
a vásárolt termékkel kapcsolatos jelzett hibát felülvizsgálni szakszervizzel. Abban az
esetben, ha a hiba a nem rendeltetésszerű használatra vezethető vissza, a javítási költség
Önt terheli. Nem terjed ki Szolgáltató jótállási kötelezettsége azokra az esetekre, ha a
terméket arra illetéktelenek szétszerelték, burkolatát megbontották vagy felnyitották,
szerkezeti felépítését megváltoztatták, továbbá azon meghibásodásokra, amelyek:
– helytelen beszerelésből,
– a nem rendeltetésszerű használatból,
– a helytelen üzembe helyezésből,
– az előírt karbantartás elmulasztásából,
– rongálásból keletkeztek.
Amennyiben a webhelyen megrendelt termék a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
hatálya alá tartozó új tartós fogyasztási cikk, abban az esetben Szolgáltató a termék
mellé jótállási jegyet mellékel vagy elektronikus aláírással ellátott elektronikus jótállási
jegyet küld Önnek, illetve letöltés útján biztosítja annak hozzáférhetőségét. A Szolgáltató
a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy
üzembehelyezését követő napon köteles. Az Ön részére letöltés útján történő
hozzáférhetőség biztosítása esetén a Szolgáltató gondoskodik arról, hogy az a jótállási idő
végéig, változatlan formában elérhető és letölthető maradjon.
Amennyiben az első alkalommal történő javítás során a Szolgáltató részéről megállapítást
nyer, hogy termék nem javítható, az Ön eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató
köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Amennyiben erre nincs lehetőség, a
Szolgáltató köteles az Ön által bemutatott, a termék ellenértékének megfizetését igazoló
bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül az Ön részére visszatéríteni.
Amennyiben a jótállási időn belül három alkalommal történő kijavítást követően ismét
meghibásodik a termék és Ön nem igényli a vételár arányos leszállítását, illetve a
terméket nem kívánja Szolgáltató költségére kijavítani vagy kijavíttatni, a Szolgáltató 8
napon belül köteles a terméket kicserélni vagy – ha a kicserélésre nincs lehetőség – a
vételárat Önnek megtéríteni.
Ha a jótállási igény bejelentését követő 30. napig nem kerül sor a kijavításra, akkor ettől
az időponttól számított 8 napon belül Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, vagy – ha
a kicserélésre nincs lehetőség – a vételárat Önnek megtéríteni.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a 3. és 4. pontban
meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
6. Elállási jog
Termék megrendelés esetén Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a
szerződéstől.
Az elállási határidő:
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetében: attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy a terméket átveszi;
b) több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék
átveszi;
c) több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: amelyen Ön vagy az Ön által
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi;
d) valamint az a), b), és c) pontok esetében Felhasználó a szerződés megkötésének napja
és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Ön elállási nyilatkozatát bármilyen módon bejelentheti, akár szóban akár írásban.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát
köteles eljuttatni vagy bejelenteni az alábbi elérhetőségek egyikére:
Codefusion Kft.
Postacím: 6352 Fajsz, Rákóczi utca 30.
E-mail: [email protected]
Ebből a célból felhasználhatja az alábbi linken letölthető elállási nyilatkozatmintát is:
► elállási nyilatkozatminta
Illetve annak tartalmát innen kimásolhatja:
—
Elállási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Codefusion Kft.
Postacím: 6352 Fajsz, Rákóczi utca 30.
E-mail: [email protected]
Alulírott ………………………………………………………………… kijelentem, hogy gyakorlom
elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vonatkozó szerződés tekintetében:
Termék átvételének időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt:
—
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi
írásbeli elállási nyilatkozatát, vagy a határidő utolsó napján szóban bejelenti azt. Önt
terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát az itt írtaknak megfelelő módon és
határidőben gyakorolta.
A higiéniai csomagolással ellátott termékek esetén a termék higiéniai csomagolásának
eltávolítását követően Ön nem gyakorolhatja indokolás nélküli elállási jogát. A higiéniai
csomagoláson kívüli, további csomagolás felbontása nem akadályozza az elállási jog
gyakorlását. A higiéniai csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében
az elállási jog gyakorlását nem zárja ki a felbontott csomagolás és a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat.
Az elállás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által
teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat
a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált,
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés
során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen
többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem
kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. Ez a rendelkezés csak a higiéniai
csomagolással ellátott termékeken kívül eső termékek esetében értelmezhető.
A termék visszaküldésének megszervezése és a visszaküldés költsége Önt terheli. Az árut
visszajuttathatja személyesen is, az ügyfélszolgálattal történő előzetes időpont egyeztetés
után.
Az elállás elfogadása és az áru visszavétele után az elszámolás megtörténik, legfeljebb az
elállási nyilatkozat beérkezésétől számított 14 napon belül. Elállás esetén az elállással
érintett termék vételárát és a kiszállítás költségét is visszatérítjük Önnek.
Az elállási jog alóli kivételek:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) alapján a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási
jogát:
– olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak;
– olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
7. Panasztételi lehetőségek, vitarendezési fórumok
Az alábbiakban az általános szerződési feltételek vonatkozó rendelkezéseinek idézésével
tájékoztatjuk a panasztételi és vitarendezési lehetőségekről.
7.1. Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a
Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő
forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben,
telefonon és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken:
Codefusion Kft.
Postacím: 6352 Fajsz, Rákóczi utca 30.
E-mail: [email protected]
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja.
Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint
az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban
megválaszolja.
7.2. Békéltető testülethez fordulás lehetősége
Felhasználó (fogyasztó) a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi
szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés
megkötésével és teljesítésével kapcsolatban békéltető testület díjmentes eljárását is
kérheti.
Ha Fogyasztó magyarországi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, akkor
ezen lakóhely vagy tartózkodási hely szerinti megyei (fővárosi) kereskedelmi és
iparkamarák mellett működő békéltető testület illetékes. A békéltető testületek
elérhetőségei megtalálhatóak a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
oldalon.
A fogyasztó erre irányuló kérelmében a fentiektől eltérő, másik békéltető testületet
jelölhet meg.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
mellett működő Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefon: +36 76 501 525
Fax: +36 76 501 538
E-mail: [email protected]
Webhely: http://www.bacsbekeltetes.hu/
A Fogyasztó magyarországi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában:
Magyarországon a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti
Békéltető Testület jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez
kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. A Budapesti
Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei
megtalálhatók a https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek&pid=1&mid=1
oldalon, valamint itt olvashatók:
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefon: +36 1 488 2186
Fax: +36 1 488 2186
E-mail: [email protected]
Webhely: http://bekeltet.hu/
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő
független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú fogyasztói jogviták
bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése,
ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok
egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.
A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót
megillető jogokról és kötelezettségekről.
7.3. Ha Felhasználó az Európai Unióban él, az interneten vásárolt termékre,
szolgáltatásra vonatkozó panaszával kapcsolatban igénybe veheti az Európai Bizottság
alábbi online vitarendezési eszközét.
Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja
Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik
panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal
kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési
testületet) a panasz kezelésére.
Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további
információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.
7.4. Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának,
alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok
alkalmazására vonatkozó panaszával a magyarországi lakóhelye szerint illetékes
megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A
területileg illetékes járási hivatalok elérhetőségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu/
oldalon.
Felhasználó panaszával fordulhat a Szolgáltató székhelye szerinti fogyasztóvédelmi
hatósághoz is:
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály
Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A
Postacím: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A
Telefonszám: +36 76 795 710
E-mail: [email protected]
W e b h e l y :
http://bkmkh.hu/kecskemeti_jarasi_hivatal/_kozlekedesi_es_fogyasztovedelmi_foosztaly/
7.5. Adatkezeléssel kapcsolatos felügyelet
Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit bíróság előtt gyakorolhatja, valamint a Nemzeti
Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Postacím: 1363 Budapest, Pf. 9.
Telefon: +36 1 391 1400
Fax: +36 1 391 1410
E-mail: [email protected]
Webhely: http://www.naih.hu/
A bírósági út választása esetén a per – az érintett Felhasználó választása szerint – az
érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható,
mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.
2021.02.20.
Codefusion Kft.
Ⓒ Powered By Codefusion.hu